Byebyeee Shanghai. Hellooo Taiwan! - Reisverslag uit Shanghai, China van Mandy Chan - WaarBenJij.nu Byebyeee Shanghai. Hellooo Taiwan! - Reisverslag uit Shanghai, China van Mandy Chan - WaarBenJij.nu

Byebyeee Shanghai. Hellooo Taiwan!

Door: Mandy Chan

Blijf op de hoogte en volg Mandy

04 September 2011 | China, Shanghai

Hallo allemaal,

dit is me laatste avond in Shanghai alweer. Tijd is best snel gegaan, maar ik mis jullie allemaal wel heel erg hoor! Ik zal even mijn weekje Shanghai in het kort samenvatten. De eerste 2 dagen ben ik dus bij de vriendin van me moeder gebleven. Ze had me wat delen van de stad laten zien, wat gegeten etc. Niet zo boeiend eigenlijk.

Op dinsdagavond hadden we Lisa en Hang meegenomen om naar the Bund te gaan. Je hebt daar een schitterend nightview van moderne gebouwen (o.a. de TV-tower) in Shanghai. Ik had op facebook al een foto geplaatst van t uitzicht! Supermooie lichtjes enzo! Later hebben de vrienden van me ouders Hang, Lisa en mij afgezet bij een restaurantje waar we nog lekkere desserts gingen proeven, o.a. shaving ice (yummy!). Lisa is daarna terug gegaan naar t app van haar broer waar ze verbleef, maar ik ben naar Hang gegaan en daar begon ons avontuur. Ik zou tot zaterdag blijven dus we hadden een aantal dagen om de stad te verkennen. Het is hier supercheap en easy om met de metro te gaan. Voor 4 RMB kan je van t ene kant naar de andere kant van de stad gaan (€0,40). Ook is de taxi erg goedkoop vergeleken met Nederland. We zijn naar People Square, Nanjing Road, een Sky bar, Yuyuan Garden, (zal wel paar fotos snel plaatsen zodat je er een beeld bij krijgt) en nog vele andere plaatsen. We hebben ook veel afgesproken met mensen van t Erasmus of NL, dus heb leuke nieuwe mensen leren kennen! Samen mee gegeten, en zelfs uit geweest! Uitgaan in Shanghai is wel heel anders dan in NL. We hadden een tafel dus zn soort VIP hoek. Mensen drinken hier whiskey/green tea, best oke combinatie. Daarna nog veel flessen champagne opengetrokken dus was een erg gezellige nacht! Ook bieden ze hier service bij t uitgaan. Staat iemand steeds drank te mixen, in te schenken, sigaretten aansteken etc. Living the goodlife hier dus! Heb ook me nagels laten doen, massage genomen.. dus zeker living the goodlife haha!

Op zaterdag ben ik weer opgehaald door de vriendin van me moeder. Toen zijn Hang en ik meegegaan met de schaatsles van de kinderen. We hebben zelf ook geschaatst, erg leuk met een hangover he Hang! Laatste weekend dus lekker rustig aan gedaan, beetje uitgerust, nog paar dngetjes gezien en nu zit het er weer op!

De eerste paar dagen bracht dus een vriendin van mijn moeder mij overal natoe, maar had geen idee hoe de stad nou eigelijk in elkaar zat. Door met de metro overal naar toe te gaan is het me duidelijk geworden hoe de stad werkt etc. Ik denk dat de stad Shanghai bijna even groot is al Nederland zelf. Ik had wel verwacht dat het hier moderner was. Er is hier best veel armoede en lonen zijn hier erg laag. En ik had hier alles wel veel goedkoper verwacht. Ik heb qua kleding niks gehaald (alleen een I <3 SH tshirt) want het is hier nog duurder in NL. Voor H&M en Zara betaal je ong 10 euro meer dan in NL vanwege de importkosten. Ben eerlijk gezegd niet naar die goedkope marktjes geweest waar ze miss goedkope kleren aanbieden voor crappy quality, maar ga dat miss proberen in Taiwan. (ben beetje verwend denk ik?)

Volgens mij is dit mijn weekje wel, ben ook erg benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat! Ga dus morgenochtend naar Taiwan en dan is me vakantie afgelopen dus weer terug naar school. Ik hoop ook snel weer wat van jullie te horen (whatsapp, fb, mail, skype etc)

Liefs, xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Exchange!

Recente Reisverslagen:

11 September 2011

First impression

04 September 2011

Byebyeee Shanghai. Hellooo Taiwan!

30 Augustus 2011

Shanghai!

08 Augustus 2011

nog 20 nachtjes..
Mandy

Actief sinds 07 Aug. 2011
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3353

Voorgaande reizen:

28 Augustus 2011 - 07 Januari 2012

Exchange!

Landen bezocht: